fredag 13 september 2013

Mössa

Japp då har jag virkat en mössa ii veckan . Det gick fort att göra , blev förvånad över hur fort det gick . Tog väll sammanlagt 2 dagar att göra . Hade lite problem med skidglasögonen dock , repa upp o repa upp....men tur att det finns en facebook sida som man kan vända sig till!!!Ställer alltid upp , så tack så mycket.
Som sagt är jag ju fortfarande ganska ny på detta, , har lite svårt för vissa förkortningar!!!

Jag har använt molly garn från Järbo i olika färger(vad jag hade hemma) , o virknål nr5.
Den blev varm o go så den kommer säkert till användning nu i vinter . Ska köpa lite till av molly garn fast i andra färger.
Det är ganska mycket som man måste köpa om man inte har det hemma , det va bara tur att jag hade molly garn hemma , som jag köpt i blindo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar