tisdag 25 juni 2013

projekt filt...

jag hittade en jättefin filt från drops sida. Som jag tänkte skulle försöka mig på!!!Men det få ta sin lilla tid att göra ,för nu är det så mycket som ska göras plus att semestern börjar närma sig!!!!=)

Den heter bohemian Oasis och finns här .Föll mig i smaken direkt så varför inte tänkte jag!!Bara att testa , se om jag klara av det. Skulle virka 77 rutor som mäter 12 x 12 i olika färger. Men det blir det ändå för garnet är ju melerat ,så det är kul att virka!!Garnet är drops delight!

Såhär ser en ruta ut typ,

 
Det är roligy för det blir inte den ände som är lik i färgerna. Men ivarjefall 77 sådanhär rutor ska det bli och jag har väll än gjort fem sex sådana så det går ju framåt!!=)

Bara o ta fram kaffemuggen och börja virka...hehe... när tid finnes!!!


3 kommentarer:

  1. heja, heja... inte så många kvar nu då! :-)
    Fint lär det bli iallafall!

    SvaraRadera
  2. vad roligt , jag håller också på med en filt , överkast till min yngsta .. vi får heja på varandra .

    SvaraRadera
  3. hönapöna,jag hoppas den blir fin!!!
    maria ja det får vi göra!!

    SvaraRadera